شمس النهار
نارٌ تحرق.. ونورٌ يهدي
نودزاوي شاعر
برنس الصور
برنس الفضفضة
اسطورة نودزاوي
عضو
ناشر محتوي
ناشر قصص
- إنضم
- 5 مارس 2026
- المشاركات
- 4,835
- مستوى التفاعل
- 7,684
- الإقامة
- القاهرة
- نقاط نودزاوي
- 66,110
- الجنس
- أنثي
- الدولة
- مصر
- توجه جنسي
- عدم الإفصاح
Offline
(بـ قلم: شمس النهار) 👑
"أنا شمس النهار.. اللي حضورها بيلغي الكل، وغيابها بيسيب وراه ضلمة مبيعرفش يداريها حد."
أنا مش أي ست ممكن تمر في حياتكم عابر سبيل.. أنا المحطة اللي الكل بيتمنى يوصلها، والسر اللي الكل بيموت عشان يعرف مفاتيحه. في طلتي "هيبة" بتخلي العقول تحار، وفي رقتي "فتنة" بتخلي القلوب تنار.
بيقولوا عليا مغرورة؟ خليهم يقولوا. الغرور على قد المقدرة، وأنا مقدرتي إني بكلمة مني أحلي مرار أيامكم، وبنظرة مني أخلي القحل يرجع ربيع. أنا الست اللي جمعت بين "وقار السنين" و"شيطنة الصبا"، اللي يعرفني بجد، يعرف إني "قهوة سادة"؛ ريحتها بتسطل، وطعمها مر بس بيعدل الدماغ، ومبيعرفش يشربها غير اللي "نفسه طويل" في العشق.
يا سادة:
أنا "شمس" مابتغيبش، وأنوثتي تاج على راسي، وكبريائي سور مبيعديهوش غير اللي يستاهل. اللي عايز يوصل لنوري، لازم يتحمل ناري.. واللي فاكر إنه يقدر يطفي شمسي، يبقى لسه مشافش النهار بجد.
"أنا شمس النهار.. اللي حضورها بيلغي الكل، وغيابها بيسيب وراه ضلمة مبيعرفش يداريها حد."
أنا مش أي ست ممكن تمر في حياتكم عابر سبيل.. أنا المحطة اللي الكل بيتمنى يوصلها، والسر اللي الكل بيموت عشان يعرف مفاتيحه. في طلتي "هيبة" بتخلي العقول تحار، وفي رقتي "فتنة" بتخلي القلوب تنار.
بيقولوا عليا مغرورة؟ خليهم يقولوا. الغرور على قد المقدرة، وأنا مقدرتي إني بكلمة مني أحلي مرار أيامكم، وبنظرة مني أخلي القحل يرجع ربيع. أنا الست اللي جمعت بين "وقار السنين" و"شيطنة الصبا"، اللي يعرفني بجد، يعرف إني "قهوة سادة"؛ ريحتها بتسطل، وطعمها مر بس بيعدل الدماغ، ومبيعرفش يشربها غير اللي "نفسه طويل" في العشق.
يا سادة:
أنا "شمس" مابتغيبش، وأنوثتي تاج على راسي، وكبريائي سور مبيعديهوش غير اللي يستاهل. اللي عايز يوصل لنوري، لازم يتحمل ناري.. واللي فاكر إنه يقدر يطفي شمسي، يبقى لسه مشافش النهار بجد.