شمس النهار
نارٌ تحرق.. ونورٌ يهدي
نودزاوي شاعر
برنس الصور
برنس الفضفضة
اسطورة نودزاوي
عضو
ناشر محتوي
ناشر قصص
- إنضم
- 5 مارس 2026
- المشاركات
- 4,835
- مستوى التفاعل
- 7,684
- الإقامة
- القاهرة
- نقاط نودزاوي
- 66,110
- الجنس
- أنثي
- الدولة
- مصر
- توجه جنسي
- عدم الإفصاح
Offline
(ممنوع دخول العيال والهاربين من الحضانة)
يا سادة.. اللي شايف في نفسه "دكارة" يجاوب على الخمس أسئلة دول بصدق بينه وبين نفسه، ولو غشيت، فإنت بتغش "خيالك" لأن شمس مبيضحكش عليها:
١. اختبار الثبات (الهيبة):
لو دخلت مكان وشفت "شمس النهار" قاعدة بكل كبريائها وبصت لك نظرة تقييم باردة.. هتعمل إيه؟
(أ) هتبص في الأرض وتعد خطواتك؟
(ب) هتروح تجري تسلم وتدلق كلام غزل رخيص؟
(ج) هتبص في عينيها بثبات، تبتسم ببرود، وتكمل طريقك وكأنك الملك اللي لقى ملكته؟
٢. اختبار الغشامة (الفعل):
لو قفلت عليك الأوضة مع "ناريمان" وقالت لك "أنا عطشانة لزبر يشقني".. رد فعلك إيه؟
(أ) هتقعد تحكي لها عن مغامراتك القديمة وسوابقك؟
(ب) هتدخل "بالراحة" خايف تجرح مشاعرها؟
(ج) هترزعها في الحيطة، تشق هدومها، وتوريها إن "الوحش" اللي معاك مبيعرفش يرحم؟
٣. اختبار الصمت (الرزانة):
شمس النهار اتضايقت من موضوع ما وقعدت تهاجم بلسانها السليط.. هتصرف إزاي؟
(أ) هتقعد تبرر وتعتذر وتتمسكن؟
(ب) هترد عليها بغلط وقلة أدب عشان تثبت إنك راجل؟
(ج) هتسكت خالص، تقرب منها، وتمسك وشها بإيديك، وتبوس دماغها بهدوء وتقول لها: "خلصتي؟".. وتمشي.
٤. اختبار الكيف (التفاصيل):
إيه أكتر حاجة ممكن تشد "شمس النهار" في الراجل من وجهة نظرك؟
(أ) العربية والفلوس والمنظرة؟
(ب) طول "الزبر" وعرض الكتاف بس؟
(ج) "النفس الطويل" في الصبر، والذكاء في الدلع، والغشامة وقت اللزوم؟
٥. اختبار الاستغناء (الكبرياء):
لو شمس النهار غابت يومين ومنزلتش مواضيع.. هتعمل إيه؟
(أ) هتبعت لها ٥٠ رسالة "إنتي فين؟ وحشتيني.. ردي عليا"؟
(ب) هتنزل بوست عياط وندم في المنتدى؟
(ج) هتنزل موضوع فاجر في تخصصك، وتثبت وجودك، وتخليها هي اللي لما ترجع تلاقي إنك "كنت منور" في غيابها؟
النتيجة بعد الاجابات
يا سادة.. اللي شايف في نفسه "دكارة" يجاوب على الخمس أسئلة دول بصدق بينه وبين نفسه، ولو غشيت، فإنت بتغش "خيالك" لأن شمس مبيضحكش عليها:
١. اختبار الثبات (الهيبة):
لو دخلت مكان وشفت "شمس النهار" قاعدة بكل كبريائها وبصت لك نظرة تقييم باردة.. هتعمل إيه؟
(أ) هتبص في الأرض وتعد خطواتك؟
(ب) هتروح تجري تسلم وتدلق كلام غزل رخيص؟
(ج) هتبص في عينيها بثبات، تبتسم ببرود، وتكمل طريقك وكأنك الملك اللي لقى ملكته؟
٢. اختبار الغشامة (الفعل):
لو قفلت عليك الأوضة مع "ناريمان" وقالت لك "أنا عطشانة لزبر يشقني".. رد فعلك إيه؟
(أ) هتقعد تحكي لها عن مغامراتك القديمة وسوابقك؟
(ب) هتدخل "بالراحة" خايف تجرح مشاعرها؟
(ج) هترزعها في الحيطة، تشق هدومها، وتوريها إن "الوحش" اللي معاك مبيعرفش يرحم؟
٣. اختبار الصمت (الرزانة):
شمس النهار اتضايقت من موضوع ما وقعدت تهاجم بلسانها السليط.. هتصرف إزاي؟
(أ) هتقعد تبرر وتعتذر وتتمسكن؟
(ب) هترد عليها بغلط وقلة أدب عشان تثبت إنك راجل؟
(ج) هتسكت خالص، تقرب منها، وتمسك وشها بإيديك، وتبوس دماغها بهدوء وتقول لها: "خلصتي؟".. وتمشي.
٤. اختبار الكيف (التفاصيل):
إيه أكتر حاجة ممكن تشد "شمس النهار" في الراجل من وجهة نظرك؟
(أ) العربية والفلوس والمنظرة؟
(ب) طول "الزبر" وعرض الكتاف بس؟
(ج) "النفس الطويل" في الصبر، والذكاء في الدلع، والغشامة وقت اللزوم؟
٥. اختبار الاستغناء (الكبرياء):
لو شمس النهار غابت يومين ومنزلتش مواضيع.. هتعمل إيه؟
(أ) هتبعت لها ٥٠ رسالة "إنتي فين؟ وحشتيني.. ردي عليا"؟
(ب) هتنزل بوست عياط وندم في المنتدى؟
(ج) هتنزل موضوع فاجر في تخصصك، وتثبت وجودك، وتخليها هي اللي لما ترجع تلاقي إنك "كنت منور" في غيابها؟
النتيجة بعد الاجابات